Shop More Submit  Join Login
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo
Download JPG 1000 × 707




Details

Submitted on
June 23, 2012
Image Size
227 KB
Resolution
1000×707
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,561
Favourites
115 (who?)
Comments
23
Downloads
63
×
Against all odds by avisnocturna Against all odds by avisnocturna
This is the first personal piece that I didn't draw for any challange for... I think over 3 years? Only done contest work or work-work.
It took some time to finish, I changed the whole picture quite a bit during the whole process and kept working on it whenever I had time between commissioned work. And now I think it's done.

More work is in progress :)

(And no, the title has nothing to do with any song you might think of ;) )
Add a Comment:
 
:iconkyannmaple:
KyannMaple Featured By Owner Nov 3, 2013
Makes me think of Joan Of Ark.
Reply
:iconilikecommas:
ILikeCommas Featured By Owner Sep 21, 2013  Hobbyist Writer
This is awesome!
Reply
:iconavisnocturna:
avisnocturna Featured By Owner Sep 22, 2013  Professional Digital Artist
thanks ^^
Reply
:iconsystleve:
SystLeve Featured By Owner Jan 7, 2013
Wow... vor kurzem Entdeckt und sofort umgehauen...
Musste gleich einen DSA Charakter basteln...
Vielen Dank für diese geniale Inspiration!

Mit besten Grüßen
Syracus
Reply
:iconavisnocturna:
avisnocturna Featured By Owner Jan 9, 2013  Professional Digital Artist
Danke auch und immer gerne ;)
Reply
:iconkirayli:
Kirayli Featured By Owner Jun 24, 2012  Hobbyist Digital Artist
Wow das bild sieht super aus! Ich weiß gar nicht, was mir am Besten gefällt...
Die Spiegelung und der Glanz der Rüstung ist perfekt geworden, die ganzen Deteils im Vorder und Hintergrund, an den Blumen, dem Kettenhemd und der Mauer... der Lichteinfall auch auf dem Mädel und natürlich die Posen :la:
Ich finde auch die Aufteilung in Vorder-, Mittel- und Hintergrund super und insgesamt die Elemente sehr gelungen.
Hat das Bild eine geschichte?
Reply
:iconavisnocturna:
avisnocturna Featured By Owner Jun 24, 2012  Professional Digital Artist
Dankeschön :D
Wie schon unten erklärt, habe ich meistens keine bestimmte Geschichte im Kopf. Mehr eine Szene oder Aktion. Dann fane ich an das zu malen und füge immer mehr Elemente hinzu, die diese Aktion zu einer Geschichte machen könnten. Ich lasse das ganze dann mehr oder weniger offen, sodass der Betrachter seine eigene Geschichte hineini interpretieren kann :)
Reply
:iconkirayli:
Kirayli Featured By Owner Jun 25, 2012  Hobbyist Digital Artist
Achso :) Interessante Taktik... und wirklich tolles Bild. :la:
Reply
:iconscebiqu:
Scebiqu Featured By Owner Jun 24, 2012  Professional Digital Artist
Great Work! especially the movement of the running girl looks very convincing! Lighting and colors are very beautiful, too! Congrats!
Reply